Miksi parhaat ajatukset tulee tupakalla ollessa? Miksi koneen ääressä tulee vaan kaikkea typerää?

No. Joka tapauksessa olin tänään hetken onnellinen. Johtui ehkä siitä, että mies oli läsnä. Yleensä saa tuijotella sen selkää kun se pelaa jotain strategiapeliä koneellaan. Miehillä on ymmärtääkseni tarve "mennä luolaansa". Joku oma juttu. Jotain tuunausta tai korjailua kellarissa tai autotallissa. Mieskin tekee niin, mutta useimmin joutuu katselemaan sitä koneella. Tietokoneleski.

Jos ollaan molemmat kotona, niin se on varmaan 4-5 h pelissä kuulokkeet korvilla. Pari tuntia muuta selailua. Joo eihän tossa koko päivä mene, loput on koirien ulkoiluttamista ja päiväunia (2h). Tekee se kyllä ruokaa. Kiva juttu. Mä tekisin varmaan sen mielestä väärin kun se on ammattilainen tolla alalla.

Ja mä en vittu osaa mitään. Paitsi jotain tavallista niinkun perunakeiton ja lihapullat.

Aijai. Joku katkeruus yrittää tunkea ilmoille.

Mulla on joku yliherkkyys miehen arvostelulle. Kenen tahansa muun kommentti otetaan asiallisesti, mutta kun mies sanoo niin loukkaannutaan.

Mies odottaa työkyvyttömyyseläkkeelle pääsyä. Mä en ymmärrä miksei se pääse. Aina evätään. Ne ei virastoissa tiedä mitään. Sille on tehty työkykykartoitus ja siinä todettiin, ettei töihin pysty. Miehellä on borrelioosi. Se voi tehdä jotain pari tuntia ja sitten se on ihan poikki. Ja tehdessä saattaa unohtaa jotain.

Muistissa ei pysy mikään. Luulen, että miehillä yleensäkin on huono muisti, mutta tämän sairauden aikana olen huomannut, että unohtaa vielä helpommin. Joskus se seisoo ja ihmettelee mitä piti tehdä. Ja vaikka se itse ei usko, niin mun mielestä se hermostuu, tai siis menettää malttinsa helpommin kuin ennen.

Vetää joskus katkeraks miks meille kävi näin. Enää ei lähdetä puolentoista tunnin ajomatkaa kauemmaks. Iltapäivällä ei tehdä mitään kunnei jaksa.

Mä tiedän, ettei se teeskentele. Se on totta. Se väsyy. Ja kuitenkin mä joskus ajattelen että pinnistä helvetti. Yritä edes. Ja tiedän koko ajan ettei se käy niin. Ei olekkaan ketään joka on vahva ja pitää huolta.